Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky vymedzujú pravidlá vykonávania služieb poskytovaných firmou STAJA s.r.o. /Sk-Balik.sk so sídlom v Koberovy 128, Železný Brod, 468 22, Česká republika, IČO 2727 6571.

Tieto všeobecné obchodné podmienky sú platné pre web cz-balik.cz a sk-balik.sk

Pojmy

Objednavatel: Fyzická nebo právnická osoba objednávající přepravu
Prepravca: Prepravná služba, ktorú poskytuje na prepravu sprostredkovateľ (Sk-Balik.sk). To znamená, príjem, prepravu a doručenie zásielky
Sprostredkovateľ: Spoločnosť Staja s.r.o. (sk-balik.sk), ktorá sprostredkováva prepravu medzi objednávateľom a prepravcom

  1. Firma Staja s.r.o. / Sk-balik.sk je iba sprostredkovateľom objednania prepravy medzi objednávateľom a prepravcom
  2. Firma Staja s.r.o. / Sk-balik.sk si vyhradzuje, že každá objednávateľom vyplnená a následne elektronicky odoslaná objednávka z webu sprostredkovateľa www.Sk-balik.sk je zároveň vyjadreným súhlasom s jej obchodnými podmienkami a obchodnými podmienkami prepravcov

Zároveň klient potvrdzuje, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil a s obsahom súhlasí. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných podmienok sú tiež platné obchodné podmienky prepravných spoločností, podľa ktorých sa riadi samotná preprava a prípadné reklamácie nedodania, alebo poškodenia tovaru:

Povinnosti Objednávateľa

  • Objednávateľ prehlasuje, že údaje obsiahnuté v objednávke na stránkach www.Sk-Balik.sk sú pravdivé a zodpovedajú skutočnosti. V prípade zistenia skutočnosti, že objednávateľ zadal do objednávkového systému na www.Sk-Balik.sk rozmery alebo váhu nepravdivo, alebo zle, je objednávateľ povinný uhradiť (doplatiť) cenu danej prepravy podľa fyzicky nameranej váhy a rozmerov na prekladiskách prepravcu a ušlý zisk sprostredkovateľa. Zadanie nesprávnych údajov vedome, alebo nevedome považuje sprostredkovateľ za hrubé porušenie týchto podmienok prepravy a objednávateľ si je vedomý, že cena prepravy môže byť vymáhaná aj súdnou cestou
  • Objednávateľ súhlasí, že vytlačí a odovzdá kuriérovi zásielky štítok, alebo nákladný list ak je to potrebné na vyzdvihnutie zásielky. Dôležité je zadanie telefónu príjemcu, na ktoré kuriér v danej krajine potom volá (nezadávajte slovenský telefón, kuriér v krajine dodania nebude volať na medzinárodné čísla)
  • Objednávateľ sa zaväzuje, že v prípade straty časti alebo poškodenia zásielky je povinný bezodkladne vyhotoviť zápis s kuriérom, ktorý bude obsahovať spôsob a rozsah poškodenia alebo čiastočnej straty. Tento Protokol o poškodení musí byť spísaný a podpísaný zástupcom Kuriera doručujúceho zásielku aj Príjemcom.
  • Objednávateľ vytvorením objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami zvoleného prepravcu a je si vedomý možného zdržania pri colnom konaní v krajine príjemcu. Táto doba nie je súčasťou predpokladanej doby prepravy.
  • Objednávateľ si je vedomý, že všetky prípadné poplatky vystavené colným úradom pri importe, alebo exporte, alebo vystavené prepravcom spojené priamo s objednávanou prepravou budú následne prefakturované naňho.
  • Objednávateľ je povinný zásielku riadne zabaliť v súlade s ust. § 46 Vyhlášky a ust. § 420 ods. 4 zákona č. 513/1991 Zb., obchodného zákonníka, v znení neskorších predpisov, s tým, že riadny obal musí spĺňať aj nasledujúce podmienky:​
  1. Podľa typu tovaru by mala byť zvolená sila kartónovej krabice a to: trojvrstvová vlnitá lepenka – ľahký a objemný tovar, päťvrstvová vlnitá lepenka – ťažký, krehký a citlivý tovar, sedemvrstvová vlnitá lepenka – veľmi ťažký tovar. Na zásielky zabalené iba do fólie alebo igelitu nie je možné uplatniť reklamáciu poškodenia. Použite čo najviac vnútorného polstrovania, ako je bublinková fólia alebo pena, tak, aby sa predmety v balíku voľne nepohybovali ani pri prudšom pohybe. Každá vrstva polstrovania je ďalšia vrstvu ochrany. Odporúča sa minimálne 5 cm od stien krabice. Dôkladne oblepte dostatočne silnou páskou všetky spájané diely a klopy. Odporúčame oblepiť aj hrany balíka a staršie pásky, pokiaľ je krabica už použitá. V prípade ťažkej zásielky oblepte balík na viacerých miestach dookola.
  2. Objednávateľ je povinný podať jednotlivý kus zásielky na prepravu ako ucelenú manipulačnú jednotku v riadnom obale tak, aby bola pri preprave a pri manipulácii chránená pred stratou, poškodením alebo zničením a aby nepoškodila spoločne prepravované zásielky, použité dopravné prostriedky, zariadenie prekladiska v majetku alebo prenájmu zasielateľa a zároveň aby neohrozila bezpečnosť všetkých osôb manipulujúcich so zásielkou.
  3. Správny obal je závislý od prepravovaného tovaru, jeho fyzickej hmotnosti, rozmerov a ťažiska.

Tovar na palete:

  1. Materiál na palete musí byť vzájomne spojený sťahovacou páskou tak, aby nedochádzalo k naklápaniu zásielky alebo k jej svojvoľnému posunu.
  2. Dôležité je zabaliť celú paletu vrátane jej základne pomocou stretch fólie. Tovar musí byť zafixovaný napevno k palete pomocou minimálne dvoch i viacerých viazacích popruhov tak, aby pri preprave zostal na svojom mieste. Tovar nesmie presahovať okraj palety a všetky rohy zásielky musia byť zaistené napr. lepenkovými rohmi. Palety musia byť bez závad a označené znakmi IPPC alebo EPAL, kde tieto znaky uvádzajú pôvod palety a spôsob ošetrenia dreva. Ťažisko palety by malo byť približne uprostred. Je dôležitá dostatočná stabilita, pevnosť a kompaktnosť paletovej jednotky.

Ceny za služby Sprostredkovateľa

  • Všetky ceny uvedené na stránkach www.sk-balik.sk sú ceny bez DPH, pokiaľ nie je uvedené inak. Ceny prepravy sa počítajú ako zo skutočnej hmotnosti balíka tak aj z rozmerov zabaleného balíka (valumetriky). Ktorá hmotnosť je vyššia, tú budeme účtovať (výška x šírka x dĺžka /5000 = rozmerová váha = valumetrika), zaokrúhľujú sa na celé čísla, myslené v cm. Sprostredkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu cenníka, iných zmien a tiež zavádzanie nových služieb, úpravu, zmenu alebo zrušenie platných, zavádzanie a rušenie propagačných akcií alebo vykonávanie zmien v nich.
  • Sprostredkovateľ si tiež vyhradzuje právo na zrušenie objednávky po jej prijatí z dôvodu zistenia poplatku u zvoleného prepravcu za vzdialenú doručovaciu oblasť + 26 EURO (tento príplatok je možné zistiť až zo zadaných údajov objednateľa v objednávke a zadaného PSČ dodania). V tomto prípade bude objednávateľovi navrhnutá iná cena prepravy zohľadňujúca túto skutočnosť s príplatkom za vzdialenú oblasť, alebo zrušenie objednania a vrátenia zaplatenej čiastky (zadarmo).
  • Pripoistenie zásielky je možné, čiastka je 1% z poistnej čiastky a sprostredkovateľ pripoistenia zariadi zadarmo
  • Sprostredkovateľ si tiež vyhradzuje právo na zrušenie objednávky po jej prijatí z dôvodu zistenia rozmerov zásielky, ktoré sú podľa zvoleného prepravcu považované za "nadrozmer".
  • Sprostredkovateľ si tiež vyhradzuje právo na zrušenie objednávky po zistení chybne spočítanej ceny dopravy systémom, kedy je cena zjavne poddimenzovaná pomerom ceny obvyklej. Sprostredkovateľ si tiež vyhradzuje právo na zrušenie objednávky z iného, pre neho nešpecifického ale závažného dôvodu. V tomto prípade bude celá platená čiastka vrátená na účet objednávateľa do 7 prac. dní.

Garancia doručenia

  • Sprostredkovateľ neposkytuje garanciu doručenia a všetky garancie preberá zvolený prepravca
  • Časy dodania sú iba orientačné a nereflektujú presnú garantovanú dobu dodania
  • Pri doručení je zásielka odovzdaná príjemcovi doručujúcim vodičom. Pri odovzdaní zásielky príjemca podpíše potvrdenku. Potvrdenku môžu podpísať aj iné osoby, u ktorých možno za daných okolností predpokladať, že sú oprávnené na prevzatie zásielky. K týmto osobám patria v prvom rade osoby prítomné v prevádzke príjemcu a pri zásielkach na súkromnú adresu osoby na nej sa zdržiavajúce. Pri doručovaní príjemcovi na adresu firmy môže kuriér balík odovzdať komukoľvek v tejto firme.
  • Zásielky sú doručované na adresu príjemcu, oznámenú odosielateľom (čo v prípade poštových služieb znamená prvú prijímajúcu poštu), ale nie nevyhnutne menovanému príjemcovi osobne.
  • Odosielateľ berie na vedomie a objednaním prepravy výslovne akceptuje, že v cieľových krajinách môže byť zásielka doručená aj tretej osobe prítomnej v prevádzke príjemcu a pri zásielkach na súkromnú adresu osoby na nej sa zdržiavajúcej.

Obmedzenie zodpovednosti

  • V prípade, že pri kontrole objednávky na serveri www.SK-Balik.sk budú zistené informácie, že do zadanej destinácie prepravca zásielky nedoručuje, bude objednávka zrušená a celá čiastka platená objednávateľom vrátená na jeho účet
  • Prepravca na seba berie zodpovednosť za hodnotu stratenej alebo poškodenej zásielky až do výšky 1Kg = 11 EURO. Doba podania reklamácie na poškodený tovar je 14 dní od doručenia zásielky
  • Doba podania reklamácie nedodania alebo straty zásielky je max. 21 dní. Po tejto dobe sa už zásielka považuje za doručenú a podať reklamáciu už nie je možné
  • Sprostredkovateľ nezodpovedá za ušlý zisk plynúci z používania servisu Sk-Balik.sk spojený so stratou, poškodením alebo oneskorením zásielky, alebo počas vybavovania objednávky.
  • Sprostredkovateľ nezodpovedá za objednávky nesplnené z technických dôvodov, ako sú napr. poruchy stránok www.sk-balik.sk
  • Ak Objednávateľ poskytne nesprávne údaje o obsahu zásielky alebo ak zabezpečí túto zásielku zle, je Sprostredkovateľ oslobodený od zodpovednosti za poškodenie alebo nedoručenie zásielky
  • Sprostredkovateľ nenesie zodpovednosť za zásielku, ku ktorej bol pripojený, alebo nalepený iný štítok
  • Sprostredkovateľ nenesie zodpovednosť za chybné doručenie či nedoručenie zásielky v prípade, že táto zásielka bola zle alebo nejednoznačne adresovaná alebo označená
  • Iba Objednávateľ je u Sprostredkovateľa, alebo Prepravca oprávnený podať reklamáciu.
  • Ak Objednávateľ nedoručí Sprostredkovateľovi do 3 dní písomné oznámenie o spôsobení škody, nenesie Sprostredkovateľ voči Objednávateľovi v žiadnom prípade zodpovednosť
  • V prípade, že oneskorenie či nedoručenie zásielky Príjemcovi alebo nevykonanie dohodnutej objednávky zapríčiní štrajk, pracovné spory, blokáda, zlé počasie, silnú prevádzku, mechanické poškodenie alebo preťaženie ciest a diaľnic či akákoľvek iná príčina vymykajúca sa kontrole Zasielateľa, nenesie tento zodpovednosť voči Objednávateľovi.
  • V prípade, že Príjemca odmietne, alebo nechce uhradiť vyrubený colný dlh (alebo inými poplatkami spojenými s colným konaním) colným úradom v krajine príjemcu, bude táto čiastka naúčtovaná Objednávateľovi/odosielateľovi, prípadne vrátená odosielateľovi späť na jeho náklady. Objednávateľ berie na vedomie, že si je tejto skutočnosti vedomý a súhlasí s prípadným naúčtovaním colného dlhu, alebo inými poplatkami spojenými s colným konaním na jeho účet, alebo uhradením spiatočnej prepravy.
  • V prípade, že Objednávateľ dojedná vykonanie služby prostredníctvom servisu Sk-Balik.sk, avšak v deň príchodu prepravcu pre zásielku bol neprítomný, bude Objednávateľ aj naďalej povinný uhradiť poplatok za objednanie služby. V prípade uhradenia platby vopred, nemá Objednávateľ nárok na vrátenie tejto sumy.

Zrušenie objednávky prepravy

  • Všetky objednávky prepravy dojednané na serveri www.sK-Balik.sk sú po prijatí do nášho systému ešte kontrolované našim pracovníkom av prípade, že je zistená možná budúca komplikácia s doručovaním (napr. zistená nadváha, nadrozmer, nemožnosť prepraviť zásielku cez prepravcu za stanovenú cenu, neúplné údaje zadané objednávateľom, možné problémy pri colnom konaní v krajine doručovania a pod.) je možné objednávku u Sprostredkovateľa prepravy zrušiť. V tomto prípade bude čiastka platená Objednávateľom na účet Sprostredkovateľa vrátená v plnej výške a Objednávateľ je o tejto skutočnosti oboznámený e-mailom.
  • Nie sme akokoľvek zodpovední za ušlé výnosy, ušlý zisk, stratu trhov, stratu dobrej povesti, stratu zákazníkov, stratu v prevádzke, stratu príležitosti, a to aj v prípade keby sme si boli eventuálne vedomí, že by takéto škody alebo straty mohli vzniknúť. Rovnako nie sme akokoľvek zodpovední za akúkoľvek nepriamu, náhodnú, zvláštnu alebo následne vzniknutú škodu alebo stratu nech už táto škoda vznikla akokoľvek, a to vrátane neobmedzeného porušenia zmluvy, nedbanlivosti a opomenutia.

Nenesieme zodpovednosť

ak nesplníme voči vám akékoľvek záväzky, pokiaľ tieto záväzky vyplývajú z:

  • okolností mimo našu kontrolu ako živelných nebezpečenstvo, zemetrasenia, cyklónov, búrok, povodní, požiarov, chorôb, hmly, snehu alebo mrazu;
  • zásahov vyššej moci, najmä: vojen, nehôd, činov verejných nepriateľov, štrajkov, embarg, ohrozenia zo vzduchu, miestnych sporov alebo občianskych nepokojov;
  • celoštátnych alebo miestnych narušení prevádzkovo-technického zabezpečenia leteckých alebo pozemných dopravných sietí a technicko-technologických problémov dopravných alebo prepravných prostriedkov alebo obdobných zariadení;
  • skryté vady alebo vnútorné vady zásielky;
  • trestné činy tretích osôb ako napr. lúpež alebo podpaľačstvo;
  • činov alebo zanedbania, či už vašich alebo tretích strán, najmä Vaše porušenie (alebo porušenie inej strany, ktorá má záujem na zásielke a spôsobila Vaše porušenie) povinností podľa týchto podmienok;
  • činu alebo zanedbania ktoréhokoľvek colného, bezpečnostného, štátneho alebo obdobného úradníka alebo činiteľa leteckej spoločnosti alebo letiska;
  • toho, že obsah zásielky zahŕňa zakázaný druh tovaru, aj keď sme takú zásielku prijali;
  • nášho odmietnutia vykonať akékoľvek nezákonné platby vo vašom zastúpení.

Nezodpovedáme za obsah prepravovanej zásielky

  • Sprostredkovateľ (Sk-Balik.sk) je iba sprostredkovateľ prepravy medzi odosielateľom a prepravcom a nezodpovedá za druh prepravovaného tovaru. Zásielka môže byť v niektorých prípadoch vrátená z colného úradu pri exporte, alebo v danej krajine kvôli obsahu prepravovaného tovaru (nebezpečný tovar, výbušné látky, preprava vecí, ktoré do danej krajiny nie sú povolené prepravovať a pod.) av týchto prípadoch nie je možné reklamovať prepravu. Uistite sa prosím vopred, že Váš tovar môže byť do určenej destinácie prepravený zvoleným prepravcom, najlepšie nás kontaktujte pred objednaním.
  • Objednávateľ je povinný zistiť si všetky potrebné informácie o možnosti prepravy tovaru do zvolenej destinácie a Sprostredkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za vrátenie tovaru prepravcom alebo colným úradom z dôvodu nesplnenia týchto podmienok. V prípade, že bude zásielka vrátená prepravcom, alebo colným úradom v krajine dodania z dôvodu neprevzatia zásielky príjemcom, alebo odmietnutie uhradenia vzniknutého colného dlhu, budú náklady účtované objednávateľovi. Príjemca berie na zreteľ rôzne pokyny a podmienky na doručovanie pre rôzne prepravné spoločnosti.

IMPORT zásielok (balíky na Slovensko)

  • Pri objednávke IMPORTU budú prepravné štítky odoslané e-mailom k odosielateľovi v danej krajine. Odosielateľ je povinný si tieto štítky vytlačiť, pri službe UPS tiež zavolať na dispečing prepravcu UPS v krajine odoslania a dohodnúť vyzdvihnutie zásielky. Bez tohto dohovoru s prepravcom nie je možné tovar u odosielateľa vyzdvihnúť, ďalej ho prepravovať. Pokiaľ si odosielateľ nevybaví vyzdvihnutie s prepravcom, bude objednávka stornovaná. V spoločnosti TNT/FEDEX si kuriér príde po balík bez nutnosti objednania vyzdvihnutia odosielateľom. Dôležité je, aby odosielateľ sprístupnil svoje priestory na vyzdvihnutie zásielky. Peniaze za prepravu budú vrátené v plnej výške Objednávateľovi bez ďalších poplatkov.
  • Sprostredkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za neobjednanie vyzdvihnutia zásielky odosielateľom u prepravcu v krajine odoslania, alebo pri neskorom objednaní a rýchlosť prepravy je tým závislá iba na tomto vzájomnom dohovore medzi prepravcom a odosielateľom.
  • Sprostredkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za ušlé zisky plynúce z neobjednania vyzdvihnutia odosielateľom u prepravcu, nevyzdvihnutím zásielky na adrese odosielateľa, alebo neskorého objednania vyzdvihnutia. Služby sprostredkovateľa v tomto prípade spočívajú v objednaní vyzdvihnutia v systéme prepravcu, nič viac.
  • Zásielka môže byť v niektorých prípadoch prepravovaná od odosielateľa najskôr do nášho centrálneho skladu v ČR a až potom doručovaná Príjemcovi z dôvodu kontroly prepravovaného tovaru a uhradenia prípadného colného dlhu našou spoločnosťou, ktorý potom bude následne prefakturovaný Príjemcami.

Registrácia Objednávateľa a objednanie služieb

  • Sprostredkovateľ sa cez transakčný systém zaväzuje poskytnúť Objednávateľovi kuriérske a prepravné služby, ktoré poskytuje Prepravca. Sprostredkovateľ za spomínané služby účtuje poplatok uvedený v cenníku.
  • Sprostredkovateľ je povinný uchovávať údaje poskytnuté Objednávateľom, najmä osobné údaje, v súlade so zákonom a používať ich len na správne zabezpečenie objednaných služieb, a tiež na odovzdávanie informácií o objednaných službách a na marketingové účely.

Poplatky a zrušenie registrácie

  • Poplatok za zásielky a ďalšie služby spojené s ich obsluhou je určovaný aktuálnym cenníkom služieb na www.Sk-Balik.sk
  • Sprostredkovateľ má právo odstrániť alebo zablokovať účet registrovaného zákazníka bez udania dôvodu.

Poskytnutie informácí

  • Za účelom správnej realizácie služieb zabezpečovaných Sprostredkovateľom je Objednávateľ povinný poskytnúť v servise Sk-Balik.sk správne kontaktné údaje príjemcu.
  • Objednávateľ je povinný poskytnúť pravdivé a aktuálne údaje a informácie do aplikácie Sk-Balik.sk, rovnako ako zaistiť starostlivé zabezpečenie objednanej zásielky znemožňujúce poškodenie jej obsahu, rovnako ako ostatných zásielok zapojených do prepravy prepravcu.

Balenie

  • ​Objednávateľ je povinný odovzdať Prepravcovi zásielku v stave, ktorý umožňuje jej správny prevoz a odovzdanie bez strát a škôd.
  • Balenie a zaistenie zásielky sa započítava do jej výslednej hmotnosti.
  • Zásielky, ktoré vzhľadom na ich charakter alebo obsah vyžadujú balenie je Objednávateľ povinný odovzdať zabalené. Obal by mal okrem iného:
  1. byť zabalený minimálne v trojitom kartónovom obale, byť zatvorený a zaistený efektívnymi prostriedkami ako sú lepiace pásky, strečovou fóliou, alebo pečaťou,
  2. byť dostatočne pevný,
  3. znemožniť prístup k obsahu bez zanechania viditeľných stôp,
  4. mať nápis, ktorý by upozorňoval na charakter alebo obsah zásielky označením ako "krehké", "Opatrne! Sklo", "Vrch / Dno", "Neotáčať", atď. Tieto znaky sa na zásielke môžu vyskytovať vo forme viditeľného popisu alebo vo forme príslušného vytlačeného značenia a nalepenom na obale zásielky,
  5. balenie musí byť také, ktoré fixuje tovar od stien kartónu aspoň v päťcentimetrovej vzdialenosti a zároveň zamedzuje kontaktu tovaru vo vnútri kartónu s ďalším zabaleným tovarom aj stenami kartónu napríklad pri stohovaní zásielok,
  6. Dôrazne odporúčame pripoistenie zásielky, ktorá je náchylná na rozbitie, ako napr. tovar zo skla, keramiky, papiera, polystyrénu a pod.
  • Pri reklamáciách poškodenia zásielky, alebo tovaru v prepravovanej zásielke musí príjemca odovzdať túto zásielku prepravcovi na vyriešenie škodovej inšpekcie, ktorá potom určí výšku zavinenia a poškodenia. V prípadoch neodovzdania zásielky na inšpekciu, bude reklamácia automaticky zamietnutá.
  • V prípade, keď sú predmetom služby zásielky obzvlášť cenné, je Objednávateľ povinný oznámiť Sprostredkovateľovi ich skutočnú hodnotu buď pre každý kus oddelene, alebo pre jeden balík, pričom za cennú zásielku sa považuje každá vec v hodnote vyššej ako 1.000 EURO, alebo balík v hodnote prevyšujúcej túto čiastku.
  • Pokiaľ Objednávateľ nepriznal hodnotu zásielky vyššie popísaným spôsobom, nemožno skutočnú a celkovú hodnotu zásielky v žiadnom prípade považovať za prekračujúcu čiastku 1.000 EURO
  • Pred prijatím zásielky na prepravu je Prepravca oprávnený požadovať od Objednávateľa jej otvorenie za účelom kontroly toho, či zásielka spĺňa hlavné údaje obsiahnuté v nákladnom liste, najmä, či deklarovaná hodnota zásielky zodpovedá tej skutočnej, a či zásielka neprekračuje kritériá nevyhnutné pre možnosť vykonania prepravných služieb a tiež za účelom overenia zabezpečenia vo vnútri balíka.

Zvýšená zodpovednosť prepravcu

  • Sk-Balik.sk a prepravca neposkytuje ručenie za náklad alebo celkové poistenie zásielky, neposkytuje ani ručenie za prepravu samotnú.
  • Zasielateľ však môže uhradiť dodatočný poplatok za uvedenie vyššej deklarovanej hodnoty tovaru na prepravnom liste nad štandardné limity zodpovednosti. Táto deklarovaná hodnota je obmedzená skutočnou hodnotou obsahu zásielky (napr. predajná cena, výrobná cena a pod.). V prípade poškodenia, alebo straty sa vychádza z tejto sumy a nie zo štandardného limitu zodpovednosti, ktorý je inak obmedzený aplikovateľnými medzinárodnými dohovormi alebo národnými prepravnými zákonmi. Samotná preprava sa poistiť nedá.
  • Štandardný limit zodpovednosti je max 11 EURO na 1 Kg.
  • Zvýšená zodpovednosť prepravcu môže byť do výšky 1.000 USD za unikátnu zásielku ako je umelecké dielo, film, starožitnosť, výrobky zo sklad, šperky, kožušiny, hodinky a pod.
  • Zvýšená zodpovednosť prepravcu môže byť do výšky 50.000 USD za všetky ostatné zásielky s výnimkou služieb Freight a Cargo.
  • Pri reklamáciách poškodenia zásielky, alebo tovaru v prepravovanej zásielke musí príjemca odovzdať túto zásielku prepravcovi na vyriešenie škodovej inšpekcie, ktorá potom určí výšku zavinenia a poškodenia. V prípadoch neodovzdania zásielky na inšpekciu, bude reklamácia automaticky zamietnutá.
  • V prípade, keď sú predmetom služby zásielky obzvlášť cenné, je Objednávateľ povinný oznámiť Sprostredkovateľovi ich skutočnú hodnotu buď pre každý kus oddelene, alebo pre jeden balík, pričom za cennú zásielku sa považuje každá vec v hodnote vyššej ako 1.000 EURO alebo balík v hodnote prevyšujúcej túto čiastku. Pokiaľ Objednávateľ nepriznal hodnotu zásielky vyššie popísaným spôsobom, nemožno skutočnú a celkovú hodnotu zásielky v žiadnom prípade považovať za prekračujúcu čiastku 1.000 EURO.
  • Pred prijatím zásielky na prepravu je Prepravca oprávnený požadovať od Objednávateľa jej otvorenie za účelom kontroly toho, či zásielka spĺňa hlavné údaje obsiahnuté v nákladnom liste, najmä, či deklarovaná hodnota zásielky zodpovedá tej skutočnej, a či zásielka neprekračuje kritériá nevyhnutné pre možnosť vykonania prepravných služieb a tiež za účelom overenia zabezpečenia vo vnútri balíka.

Nebezpečné predmety

Sprostredkovateľ si vymieňa, aby obsahom prepravovanej zásielky nebol nasledujúci tovar alebo jeho časti:

  • zásielka obsahuje nebezpečné predmety, alebo predmety ktoré môžu spôsobiť škody osobám či majetku, najmä: výbušniny, horľaviny, rádioaktívne látky, žieraviny alebo zapáchajúce látky, zbrane a muníciu, a ďalšie látky,
  • zásielka obsahuje drogy alebo lieky a psychotropné látky, s výnimkou predmetov, ktoré zasielajú zákonne na to oprávnené inštitúcie na vedecké alebo zdravotnícke účely,
  • zásielka obsahuje ľudské alebo zvieracie ostatky,
  • zásielka obsahuje živé rastliny a žvieratá,
  • zásielka má väčšie, než povolené rozmery na prepravu uvedené na stránkach Sk-Balik.sk,
  • zásielka, ktorá vzhľadom na svoj charakter znemožňuje realizáciu služieb pri použití vlastných prostriedkov a prepravných zariadení,
  • zásielka má na obale alebo na viditeľné časti obsahu nápisy alebo kresby porušujúce zákon,
  • zásielka obsahuje umelecké diela, starožitnosti, drahokamy a ušľachtilé kovy v akomkoľvek tvare alebo forme, valuty, cenné papiere, certifikáty a akékoľvek iné cennosti,
  • zásielka je zabalená tak, že by mohla ušpiniť alebo inak poškodiť ostatné zásielky,
  • zásielka, ktorá podľa právnych predpisov nemôže byť prepravovaná,
  • predmety a látky ľahko poškoditeľné, aj keď je zásielka opatrená označením, že sa jedná o takýto tovar,
  • je vzhľadom na ustanovenia poštového zákona je ich preprava zakázaná alebo zákon stanovuje poskytovanie niektorých služieb výhradne verejným operátorom (č. 29/2000 Zb.).

Objednávateľ je povinný o Podmienkach a týmito Podmienkami stanovených parametroch zásielok informovať tretie osoby, ktoré budú odovzdávať Prepravcovi zásielky na prepravu, a zabezpečiť, aby zásielky odovzdávané na prepravu na základe jeho objednávky vyhovovali týmto Podmienkam. Za splnenie týchto požiadaviek Príkazca zodpovedá rovnako, ako by zásielku na prepravu odovzdával sám.

V prípade, že Objednávateľ odovzdá Prepravcovi na prepravu Zásielku vylúčenú z prepravy, a to bez jeho vedomia a jeho výslovného súhlasu, Sprostredkovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za akékoľvek škody vzniknuté v súvislosti s odovzdaním zásielky a ďalším nakladaním s ňou. V takom prípade je Objednávateľ povinný uhradiť Sprostredkovateľovi všetky náklady s týmto spojené a všetku jemu vzniknutú škodu a to ako u vnútroštátnych, tak medzinárodných zásielok.

Zodpovednosť

Sprostredkovateľ nenesie zodpovednosť za nevykonanie alebo nepatričnú realizáciu prepravných služieb, ak mu nemožno pripísať vinu, najmä ak:

  • zásielka bola zle adresovaná (napr. chyba v mene, názve spoločnosti, ulici, čísle alebo mieste Príjemcu),
  • faktický obsah zásielky nesúhlasí s deklarovaným obsahom pri jej odosielaní,
  • hmotnosť alebo rozmery zásielky nesúhlasia s deklarovanou hmotnosťou pri jej odosielaní,
  • Príjemca odmietne zásielku bez udania vážneho dôvodu,
  • odosielateľ zadá zlé informácie o adresátovi. Dôležitou informáciou je telefónny kontakt na príjemcu a to v tvare krajiny, kde sa zásielka bude doručovať (tel. kontakt nesmie byť v tvare českého tel. čísla, ale čísla kódu danej krajiny dodania),
  • adresa príjemcu nesmie byť P.O.BOX. Nedoručujeme tiež na schránky na pošte, alebo na adresy bez fyzickej prítomnosti príjemcu,
  • dôjde k mimoriadnym udalostiam, napríklad k nepriaznivému počasiu (nízke teploty, hmla, ťažký sneh, poľadovica atď.), štrajkom, povodniam, zemetraseniam, požiarom, apod.

Reklamácie

Sprostredkovateľ nenesie zodpovednosť za nevykonanie alebo nesprávne vykonanie prepravných služieb, ak ani jemu, ani Prepravcovi nemožno pripočítať vinu, najmä ak:

  • zásielka bola zle adresovaná (vyskytla sa napr. chyba v priezvisko, ulici, čísle alebo v meste Príjemca, názve spoločnosti, apod.),
  • príjemca zmenil bydlisko alebo miesto, v ktorom sa nachádza sídlo (v prípade firmy),
  • skutočný obsah zásielky nesúhlasí s deklarovaným obsahom pri odosielaní,
  • hmotnosť zásielky nesúhlasí s deklarovanou hmotnosťou pri odosielaní,
  • príjemca odmietne splniť podmienky doručenia zásielky (napríklad odmietne prebrať zásielku, alebo zaplatiť dobierku),
  • nastanú mimoriadne udalosti, medzi inými: zlé poveternostné podmienky (nízke teploty, hmla, napadnutie veľkého množstva snehu, poľadovica atď.), štrajky, povodne, zemetrasenia, požiare, apod.
  • Zásielka sa považuje za stratenú, ak nedorazí do miesta určenia uvedeného v nákladnom liste do 14 dní od predpokladaného času doručenia. Do doby 14 dní odo dňa odoslania je nutné písomne oznámiť sprostredkovateľovi stratu, poškodenie alebo oneskorenie zásielky. Rovnako je objednávateľ povinný najdlhšie do 14 dní preukázať svoj nárok zaslaním všetkých príslušných informácií a údajov o zásielke, o utrpenej strate, poškodení alebo oneskorení.

Všetky reklamácie spojené s nesplnením služby, oneskorením, stratou, poškodením, neúplnosťou zásielky prijíma Prepravca prostredníctvom Sprostredkovateľa. Reklamácia týkajúca sa neskorého doručenia zásielky musí byť zaslaná vo forme písomnej reklamácie na email info@sk-balik.sk, ktorý musí obsahovať číslo prepravného listu a číslo objednávky.

Reklamácie týkajúce sa straty, poškodenia alebo straty obsahu zásielky musia obsahovať:

  • Pôvodná reklamačná sťažnosť alebo vytlačený reklamačný formulár, číslo nákladného listu, výšku škody a číslo bankového účtu, originál nákladného listu (kópia ponechaná kuriérom), kópiu dokladu (overenú podľa originálu) potvrdzujúcu výšku škody v závislosti od jej typu (dohodu o nákupe/predaji, účet / faktúru / paragón / pokladničný doklad, originál výpočtu nákladov na výrobu produktu vystavený výrobcom alebo účet za opravu / kalkuláciu nákladov na opravu / faktúru za opravu) a pôvodný Protokol o škode (výtlačok patriaci poškodenému).
  • Všetky doklady musia byť zaslané na adresu sprostredkovateľa.
  • Reklamovať zásielku musí príjemca po prevzatí tovaru od Prepravcu (pri poškodení tovaru do max. 14 dní od doručenia zásielky). Zásielku potom príde nafotiť a posúdiť škodová komisia, ktorá celú situáciu následne vyhodnotí, do tej doby, než dorazí škodová komisia na miesto, nesmie byť so zásielkou nijako manipulované. Pokiaľ príjemca zásielku odmietol prevziať, prípadne ju nereklamoval u miestnej prepravnej spoločnosti, tak sa táto zásielka vracia späť odosielateľovi a za zásielku je potom nutné znovu zaplatiť prepravu späť.
  • Nároky plynúce z nesprávneho vykonania služieb, strácajú platnosť v prípade prijatia zásielky bez výhrad.

Platobné podmienky

  • Za všetky realizované služby objednané Objednávateľom, účtuje Sprostredkovateľ poplatky podľa jeho aktuálneho cenníka.
  • V prípade neuvedenia skutočných rozmerov, alebo hmotnosti, bude cena prepravy doúčtovaná.
  • Platby sa vykonávajú vopred prostredníctvom bankových prevodov, elektronickej peňaženky realizovanej cez PayU.cz, alebo z Pre-Paid predplateného konta na našich stránkach. Naše číslo účtu je uvedené v časti "kontakty"

Záverečné dojednania

  • Sk-balik.sk si vyhradzuje právo kedykoľvek zrušiť objednávku Objednávateľa bez udania dôvodu a neuskutočniť samotnú prepravu. V tomto prípade bude prípadná platená čiastka Objednávateľom vrátená Sprostredkovateľom na účet Objednávateľa bez poplakov av celej platenej čiastke.
  • Sk-Balik.sk je pomocným systémom pri dojednávaní kuriérskych služieb - v prípade problémov nás kontaktujte

Tieto obchodné podmienky platia od 15.09.2013

  • Aktualizácia prebehla 25.05.2018 (pridané informácie GDPR)
  • Aktualizácia prebehla 1.11.2018 (pridané informácie o výške poistenia, nový prepravcovia TNT a Cz-Balík by DHL)
  • Aktualizácia prebehla 15.04.2020 (úprava znenia podmienok od advokátskej kancelárie JUDR. Bakešovej)
  • Aktualizácia prebehla 08.02.2022 (kontrola a doplnenie externých odkazov na všeobecné podmienky prepravcov)
  • Aktualizácia prebehla 10.05.2022 (zrušenie poplatku za vybavenie pripoistenia (150 CZK, teraz zadarmo) zníženie poplatku pripoistenia z 2% na 1%